Czy warto kupić assistance

asistance krótkoterminowyWarto przed wyjazdem prywatnym autem poza Polskę sprawdzić, co zapewnia posiadana polisa. Dzięki temu, będziemy odpowiednio zabezpieczeni przed różnymi sytuacjami, które mogą zdarzyć się na drodze. Będziemy świadomi, na jakich zasadach jesteśmy chronieni. Warto również zastanowić się, czy Zielona Karta na taką podróż nam wystarczy.
Wyjeżdżający autem za granicę muszą posiadać komunikacyjne ubezpieczenie OC. Standardowa polisa obowiązuje w 32 krajach, które podpisały wielostronne porozumienie o wzajemnym akceptowaniu polis. Oprócz krajów należących do UE, takimi krajami są Szwajcaria i Norwegia. Jeśli wyjeżdżamy do państw, które nie znajdują się w tym układzie, powinniśmy zaopatrzyć się w Zieloną Kartę, która potwierdza posiadanie OC.

Jednak, zalecane jest zakupienie dodatkowego ubezpieczenia Assistance. Dzięki temu, możemy zagwarantować sobie pomoc, w takich sytuacjach, jak potrzeba wynajęcia hotelu dla kierowcy i pasażerów, holowania auta czy jego naprawy. Wystarczy zadzwonić pod numer wskazany w polisie. Infolinia jest czynna 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu. Wydanie certyfikatu Zielonej Karty jest darmowe.

Ze statystyk, które prowadzi Europ Assistance Polska, w okresie od 23 do 27 grudnia 82% wszystkich zgłoszeń dotyczyło assistance samochodowego, 11% zgłaszających potrzebowało pomocy medycznej, a 7% wsparcia w domu. Najczęściej, kierowcy mieli problem z silnikami, rozładowanym akumulatorem lub niesprawną elektryką. Pojawiły się również problemy z przebitymi oponami.

Zgłaszający najczęściej potrzebowali pomocy na drodze. 22% osób zgłaszało problem uszkodzenia samochodu w związku z wypadkiem lub kolizją, a 14% osób miało kłopoty z silnikiem. W 15% przypadków konieczne było usprawnienie pojazdu na miejscu zdarzenia, natomiast 12% skorzystało z pojazdu zastępczego. Najczęściej potrzebne było jednak holowanie auta bo aż w 65% przypadków.

Kierowcy skorzystali również z assistance medycznego i domowego. Pomoc medyczna pojawiała się w momencie nagłego zachorowania. Zgłaszane były zwroty kosztów leczenia i chęć skorzystania z konsultacji lekarskiej. Klienci korzystali również chętnie z pomocy domowej. Występowało wile awarii urządzeń domowych, zalania i zwarć w instalacji elektrycznej.

Czy warto kupić assistance
879 głosów, średnia: 5.00 (wynik: 99%)